2013. november 6., szerda

Mert nem csak én szeretem a gumicukrot…



Nasiként csak ezt fogyasztom. Nem számít, hogy milyen alakú. Mackós? Béka formájú? Netalántán kukacka? Mindegy, csak legyen mindig otthon belőle. (Azért azt megjegyzem, hogy a Tukános a kedvencem. J)
Éppen egyik este megint csak majszolgattam, amikor az újságban olvasom: „a múlt héten, életének 91. évében elhunyt” Hans Riegel a Haribo elnöke… L Ó jaj!!! Most mi lesz?
Aztán a következők fogalmazódtak meg bennem: a cukorka marad, ez egészen biztos. Hiszen egész Európában 15 telephelyen azért dolgoznak minden nap az emberek, hogy a Haribo védjegye – Haribo macht Kinder froh, und Erwachsene ebenso – azaz a „Gyermek, felnőtt kedve jó, édes élet, Haribo”, ne csorbuljon.
Érdekes, hogy eddig nem nagyon olvastam Riegel-ről szóló cikkeket, írásokat. Sőt, nem is nagyon néztem utána, hogy honnan is ered a Haribo. Megelégedtem azzal, hogy minden egyes bevásárlás során leemelek egy-egy zacskó gumicukrot a polcról és élvezem azt az ízvilágot, amely már-már mindennapjaim részévé vált.
Most pedig hirtelen egy véletlenül kezembe akadt újságnak köszönhetően kitárul előttem a világ, s egyszerre Hans-ról is tudomást szerzek. J Megtudtam például azt, hogy munkamániás volt, s hogy az alkalmazottait nagyon becsülte. Jól tudott szaxofonozni, ezáltal gyakran szórakoztatta közönségét a vállalati rendezvényeken. Nemcsak szorgalmas és zenekedvelő volt, a sportban is kiemelkedő jelentőséggel bírt. A tollaslabdázás tekintetében még országos bajnokságot is nyert.
A második világháború idején hadifogságát töltő ifjú Hans, még csak gondolni sem mert arra, hogy valaha is veszélybe kerülhet az édesapja által alapított cég.  Ez csak akkor vált világossá, amikor a szeretett gondviselő, hazatérte után, nem tudta fogadni őt. Most pedig már ő sincsen közöttünk. Mi lesz most a Haribo-val? Van-e még valaki a Riegel családban, aki továbbviszi a hagyományokat vagy esetleg jön egy új tulajdonos? Mi lesz most a már megszokott csomagolással? A különlegesebbnél különlegesebb ízű desszertfalatkákkal? Gondolom, hogy titeket is foglalkoztat ez a kérdés, hiszen nem csak én szeretem a gumicukrot. Vagy mégis?

Ha szeretnétek bővebben olvasni Hansról és a gumicukorról, ajánlom figyelmetekbe a HVG 43. számának 62-63 oldalig terjedő cikkét. 

Félix

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése